NAJLEPSZE FORUM REKLAMOWE - Darmowa REKLAMA twojej strony na FORUM. Strona Główna NAJLEPSZE FORUM REKLAMOWE - Darmowa REKLAMA twojej strony na FORUM.
FORUM REKLAMOWE - Najlepsze FORUM REKLAMOWE w sieci. Skorzystaj z darmowej REKLAMY.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Mocny katalog PageRank 8
Dodaj swoją stronę i zwiększ pozycję w Google.


Polecane inne fora reklamowe:
e-forumreklamowe.pl
|| Filmy z Yotutube ||

Poprzedni temat «» Następny temat
Obraz świata reklam
Autor Wiadomość
gramko45
Mały Reklamiarz


Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 1
Wysłany: 2014-04-06, 17:39   Obraz świata reklam

Reklama jest to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, wartościach, miejscach i możliwościach nabycia, (chwalenie, zalecanie czegoś przez prasę, radio, telewizję i inne środki) służące temu celowi. Jak również jest to sztuka redukcji. Zredukowania potencjalnego klienta do pozycji biernego odbiorcy reklamowego, a także, poprzez adekwatne zabiegi stylistyczne, próba pozbawienia owego konsumenta, choćby najmniejszej chęci rzeczowej analizy zasłyszanego, czy tez przeczytanego tekstu, są to główne założenia w tworzeniu dobrej reklamy. Dzieje reklamy w Polsce są o wiele krótsze niż w zachodniej europie czy USA. We wczesnych latach PRL-u pojawiała się, ale bardzo sporadycznie i w bardzo prostej formie np. takie jak „Lody Bambino jedz latem i zimą”, by w latach 80 zupełnie zniknąć. I ponownie pojawić się, po ‘89, kiedy to w Polsce pojawiła się gospodarka wolnorynkowa. Jej wszech obecność jest jednym z najbardziej charakterystycznych dla naszych czasów zjawiskiem w kulturze masowej. Jesteśmy przyzwyczajeni już do reklamy, która przerywa nam film, czy też audycje w radiu, jak również pojawiła się na ulicy i to na ogromnych tablicach reklamowych zwanych z angielskiego billboardami. Nasze reklamy są coraz to bardziej profesjonalne i zaczynają przypominać te z zachodu. A zajmują się nimi wyspecjalizowane agencje reklamowe. Najważniejszą rolę w takich agencjach odgrywają: copywriterzy, czyli osoby wymyślające hasła dla danych produktów.
Powracając do tematu spróbujmy omówić język, jakim posługują się reklamy by przyciągnąć klienta do zakupu produktu. Każda wypowiedź czy to pisemna, czy ustna musi posiadać nadawcę, odbiorcę i rzeczywistość, o której mówimy. Skoro tekst reklamowy jest preparowany tak by zachęcić odbiorcę do kupienia jakiegoś towaru, ich nadawca musi dokładnie wiedzieć, do jakiej grupy społecznej zalicza się jego odbiorca, innego języka będzie używał, gdy będzie się zwracał do osoby starszej, inaczej do osób młodych a jeszcze inaczej do wąskiego grona hobbistów. Więc najważniejsze pytanie, jakie zadaje sobie każdy nadawca to:, z jakiego środowiska i jaki język to środowisko używa? Zanim powstanie dana reklama są prowadzone wnikliwe badania, jakie środowisko będzie używać danego produktu. Jeżeli reklama ma dotrzeć do grona średnio zamożnych gospodarstw domowych np.: reklam taniego proszku do prania, to musi nie tylko operować prostym językiem zrozumiałym dla najczęściej słabiej wykształconych ludzi, ale również odwoływać się do typowych dla nich wyobrażeń o świecie, przywoływać ważne dla nich wartości i argumenty. Z pewnością jedną z najistotniejszych spraw dla tych ludzi jest sprawa finansowa, wykorzystali to twórcy reklamy proszku do prania Dosia i ich hasło reklamowe brzmiało „Jakość za rozsądną cenę”. Za to, gdy będziemy reklamować proszek droższy to użyjemy języka, który doceni ich mniemanie o intelekcie, będzie ona napisana pseudo naukowym stylem przetykanym angielskimi zwrotami np.: proszek VISIR GREEN – POWER z systemem TAED. Zupełnie inny kształt językowy bedą miały reklamy skierowane do młodzieży, by zostać zaakceptowane muszą posługiwać się takim samym językiem, jaki oni używają, na co dzień, oraz apelować do zupełnie innych wartości. Przede wszystkim PRECZ Z OSZCZEĘDNOŚCIĄ I ROZSĄDKIEM!!!! Osobą młodym imponuje życie szybkie, mocne, nowoczesne, pełne silnych wrażeń. Często takim reklamą towarzyszy ostra muzyka przyciągająca młodego człowieka do wysłuchania reklamy. A hasłami używanymi w reklamach są np.: „Gwiżdż na pryszcz, Oxy da mu w skórę”. Również warto wspomnieć, że hasła reklamowe wchodzą do potocznego języka i takim przykładem może być znane hasło reklamowe z reklamy Milki „a świstak siedzi i zawija je w te sreberka”, w języku codziennym ukazała się jako „a świstak siedzi bo sreberka były z przemytu”, to zapożyczenie odbyło się bez szkody dla Milki.
Takim zwięzłym, dobitnym i stylistycznie wyrazistym sformułowaniem jest slogan, którego rola w reklamie jest nie do przecenienia. Chociaż slogany reklamowe coś propagują i nakłaniają do zakupu produktu, nie robią tego wprost, najczęściej podkreślają zalety swojego produktu, np. Winiary dobre pomysły dobry smak – zupy w proszku firmy Winiary.
Lecz po głębszej analizie okazuje się, że znaczenia pojawiające się są bardzo ogólnikowe i nad ich treścią góruje wpisana a priori ocena. Twórcy sloganów posługują się wartościami przymiotnikowymi, których zasadność praktycznie jest nie do sprawdzenia np. Skoda Fabia – najlepsza w swojej klasie, – jeśli nawet jakiś maniak świata samochodowego chciałby sprawdzić czy faktycznie jest to najlepszy nie jest wstanie tego zrobić gdyż nie jest podana klasa, do jakiej ten samochód należy. Ogólnikowość sloganu nie jest jego wadą, lecz jego bronią nie można z nią dyskutować, już na samym wstępie wyklucza on wszystkie pytania. Trudno było by udowodnić fakt, że nieprawdą jest twierdzenie: BABA Z WOZU KONIĄ LRZEJ, podobnie jak trudno podważyć stwierdzenie, że GILETTE jest najlepsze dla mężczyzny, o czym uparcie dowiadujemy się z radia, telewizji oraz prasy. Jednak przysłowia są ponad czasowe, trwałe, a życie sloganu zależy od trwania kampanii reklamowej. Dotyczą one też postaci nadawcy skoro „ przysłowia są mądrością narodów” nadawca jest jasno określony jest nim lud danej nacji. Gdy oglądamy reklamę, na ogół nie zastanawiamy się, od kogo pochodzi, lecz gdybyśmy to zrobili – odpowiedzi było by wiele. Nie każdy odbiorca wie o copywriterze, a każdy tekst reklamowy spokojnie można włożyć w usta producentów czy też handlowców, a mało wykształcony widz może nawet przypuszczać, ze to osobiste poglądy osób występujących w reklamach. Jednym z najlepszych sposobów by najskromniejszy nawet tekst reklamowy był zauważalny to jest zaopatrzenie go w rym. „Mowa wiązana” już podczas pierwszego kontaktu „rzuca się w oczy, uszy” i o wiele łatwiej ją zapamiętać. Sloganowe rymowanki trudno nazwać poezją, ale przecież oto nikomu nie chodzi! Jeżeli nawet wyśmiewamy się z niektórych reklam, które zawierają rymy np. JUŻ WPOŻĄDKU MÓJ ŻOŁĄDKU, (reklama rennie), to, kiedy na stoisku z lekami przeciwko zgadze będą inne laki, to my przypomnimy sobie tą rymowankę i sięgniemy po ten lek a nie po inny. Jak również możemy spotkać hasła reklamowe które są budowane na już znanych cytatach, przysłowiach czy powiedzeniach, np. „Niema jak u Malmy”, „Tylko mi ciebie Brok”, takie chasła są jeszcze bardziej łatwe do zapamiętania. I na tym właśnie polega reklama by za wszelką cenę przyciągnąć klienta do produktu, który reklamuje. W sloganach pojawiają się inne zapożyczenia z literatury zabiegi stylistyczne: przedmioty są ożywiane i antropomorfizowane i nie tylko żyją jak pralki automatyczne, których życie przedłuża Calgon, ale i doświadczają wyższych uczuć jak przyjazna lodówka firmy Bosch. W wielu reklamach spotykamy zabawne gry językowe telewizyjna reklama kremu do rąk Nivea zakończona hasłem: Żyje w twoich rękach) i przenośnie (kawa, Jacobs pieści zmysły – o ileż to łatwiej zauważyć ten tekst niż jak by było sprawia przyjemność klientowi). Puryści językowi narzekają, że reklama zaśmieca nasz język zwrotami zapożyczonymi z innego języka, najczęściej z angielskiego, i zmienia go w niemal makaroniczny żargon. To prawda, ale twórcom reklam zależy by ich reklama wybiła się ponad inne. Na pewno łatwiej jest uzyskać to egzotycznemu FRESHMAKER z reklamy Mentos, niż rodzimemu odświeżaczowi do ust. Nie zawsze do naszego języka przenoszone jest całe słowo bywa tak, że są zapożyczane same przedrostki i przyrostki, za pomocą, których tworzone są przedziwne neologizmy. Moda na nie zapanowała zwłaszcza w śród przymiotników, które nie są tradycyjnie stopniowane ( cienki, cieńszy, najcieńszy), lecz wzbogacane sufiksami (przyrostkami) super, plus, ultra mamy, więc podpaski higieniczne, Always PLUS i Always SUPER – w domyśle za extra cenę. Język reklam sytuuje się w pobliżu języka propagandy komunistycznej z okresu PRL-u, czyli nowomowy. To sformułowanie brzmi jak paradoks, ale jest to prawda, bo ciężko nie zauważyć podobieństwa pomiędzy reklamą a nowomową. Dla obydwu jest narzędziem w walce o pozyskanie nowych zwolenników ideologii albo nowych klientów. I nowomowa jak reklama operują pojęciem białe – czarne. To zjawisko jest efektem tego, że w obydwu góruje aksjologia (ocenianie): Tylko socjalizm był jedyną słuszną drogą; tylko Colgate Total dba o twoje zęby nawet wtedy, gdy śpisz. Następstwem tego spostrzegania jest podział na my i wy. I tak ja k PRL-u my to ci, którzy popierają nauki Marksa i Lenina, a wy ci, którzy są przeciwni. A w reklamie jest tak, że my to ludzie, którzy używają dany produkt ukazywany przez reklamę, a wy to Ci gorsi, którzy nie używają produktu reklamowanego. W obydwu odmianach języka ogromną rolę odgrywa też żywot magiczny. Polega on na tym, że słowa nie tyle odnoszą się do stanu faktycznego, tylko do tego, jaka, zdaniem nadawcy, powinna ona być, wymarzona, idealna. Przyjrzyjmy się sloganowi z czasów PRL-u: Cały Naród popiera PZPR. Nawet przy założeniu, że było by to bliskie większości Polaków, zawsze znalazłyby się osoby, które nie identyfikowały się z tym.
Ale nadawca tekstu miał takie wyobrażenie – mało tego: autorytatywnie wmawiał je reszcie Polaków. Podobnie dzieje się dziś, reklama stara się za nas myśleć, podejmować życiowe wybory i ukazuje nam zinterpretowany, sztucznie wykreowany przez siebie i nie do końca realny świat, w który bez dyskusji powinniśmy uwierzyć i przyjąć jako swój.
Podsumowywując racjonalnie myślącej osobie łyk coca-coli nie wystarczy by uwierzyć w siebie. Lecz autorzy reklam liczą, że powtarzając do znudzenia wciąż te same slogany, wmówią nam, że konsumpcja mniej lub bardziej luksusowych dóbr doda nam skrzydeł. Świat, jaki kreują reklamy jest idealny, brak w nim biedy, głodu, wojny, ucieka od codziennego życia. Wszystkich ludzi traktuje według wykształcenia, tego, do jakiej grupy społecznej należą. Taki świat jest nierealny i to powinni sobie uświadomić ludzie, że kupując dany produkt nie stanie się od razu człowiekiem lepszym od innych.
_________________
nie usuwać
 
 
REKLAMA


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 565
Wysłany: 2014-04-27, 00:03   

 
 
lisa1987
Mały Reklamiarz


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 565
Wysłany: 2014-04-27, 00:03   

Ahahaha, nie czytałam, bo za długi wywód, ale dopisek w podpisie "nie usuwać" mnie rozwalił :)))
 
 
robnowak
Mały Reklamiarz


Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 21
Wysłany: 2014-04-29, 14:20   

faktycznie jest co poczytać:) a skoro już jestemy przy temacie reklamy to zastanwiam sie jak uwazacie- jaka reklama na temat sushi najbardziej by was przekonala? utrzymana w klimacie typu proszki do prania czy bardziej coś nowoczesnego?
_________________
http://www.sushitekeda.pl/
 
 
toya
Mały Reklamiarz


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 81
Wysłany: 2014-05-15, 10:13   

Moim zdaniem reklama sushi powinna być humorystyczna, ponieważ na pewno nie przekonasz wielu osób zo zjedzenia surowej ryby pokazując ją w klimatach reklam proszków do prania.
 
 
abba07
Mały Reklamiarz


Dołączył: 27 Maj 2014
Posty: 78
Wysłany: 2014-06-01, 20:08   

Mnie osobiście podoba się ostatnia reklama TP Czy Oragne, nieważne jak jest serce i mózg i jedzą sushi, zawsze jak to widzę mam ogromną chęć na sushi, bądź cokolwiek w tym stylu :) Więc może właśnie takie animowane postacie? I dużo humoru jak już toya zauważył :) Warto podpytać specjalistów z zakresu reklamy np. http://www.extrema.com.pl...-zdobienia.html
albo po prostu zrobić jakieś próbne scenki i ankiete w Necie i niech się ludzie wypowiedzą co ich bawi i przyciąga :)
Na pewno jakieś wąsy, skośne oczka, teksty z śmiesznym chińskim akcentem (tudzież japońskim) i pyszne sushi :D
 
 
jowita
Mały Reklamiarz


Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 8
Wysłany: 2014-06-11, 15:01   

A ja darzę szczególnym sentymentem reklamy radiowe.


____________
http://www.maximus-forte24.pl
 
 
toya
Mały Reklamiarz


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 81
Wysłany: 2014-06-16, 11:42   

Osobiście reklamy radiowe doprowadzają mnie już do szału, ponieważ słucham ich każdego dnia w pracy. Dobrze tylko, że nie muszę na nie patrzeć tak jak w przypadku telewizji...
 
 
Promise
Mały Reklamiarz


Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 383
Wysłany: 2014-06-30, 17:20   

Ja również nie znoszę reklam w radiu, bo ciągle się powtarzają i po jakimś czasie dostaję szału...
 
 
glamour
Mały Reklamiarz


Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 774
Wysłany: 2014-09-23, 12:40   

Dlatego właśnie między innymi nie słucham radia. Prędzej czy później trafiłby mnie szlag ;)
 
 
lisa1987
Mały Reklamiarz


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 565
Wysłany: 2014-09-29, 16:26   

Też mnie drażnią reklamy w radiu. Bardziej jednak działają mi na nerwy wyskakujące okienka w internecie.
 
 
asiaasienka
Mały Reklamiarz


Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 473
Wysłany: 2014-10-23, 07:46   

lisa1987 napisał/a:
Też mnie drażnią reklamy w radiu. Bardziej jednak działają mi na nerwy wyskakujące okienka w internecie.


Wyskakujące okienka możesz sobie zablokować w opcjach przeglądarki, chociaż potem jak będziesz właśnie ich potrzebowała do otwierania innych stron to będziesz musiała każdorazowo zaznaczyć, że wyrażasz na to zgodę.
 
 
lisa1987
Mały Reklamiarz


Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 565
Wysłany: 2014-10-23, 21:27   

Zainstalowałam Adblocka i po reklamach ani śladu. Koniec gonitwy za "krzyżykiem". :D
 
 
glamour
Mały Reklamiarz


Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 774
Wysłany: 2014-10-28, 10:32   

Też tak mam. Nie wiedziałam nawet, że to takie skuteczne urządzenie :)
 
 
sibi
Mały Reklamiarz


Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 305
Wysłany: 2014-11-06, 14:16   

Nie zawsze Adblock działa, zwłaszcza przy video. Musisz odblokować adblocka żeby zobaczyć filmik.
_________________
raczej...
 
 
glamour
Mały Reklamiarz


Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 774
Wysłany: 2014-11-20, 15:14   

Na niektórych stronach rzeczywiście trzeba odblokować adblocka, ale nie jest to na tyle uciążliwe, żeby przez to niego nie korzystać.
 
 
asiaasienka
Mały Reklamiarz


Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 473
Wysłany: 2014-11-27, 12:35   

lisa1987 napisał/a:
Zainstalowałam Adblocka i po reklamach ani śladu. Koniec gonitwy za "krzyżykiem". :D


Też tak mam. I nawet widzę czasami na różnych stronach, że proszę mnie o dodanie ich strony jako wyjątku do adblocka.
 
 
glamour
Mały Reklamiarz


Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 774
Wysłany: 2014-11-28, 10:19   

Też coś takiego czasami widzę, ale jeżeli nie jest to koniecznie, to tych stron nie dodaję.
 
 
asiaasienka
Mały Reklamiarz


Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 473
Wysłany: 2015-01-21, 08:23   

W zasadzie nie wpływa to w żaden sposób na korzystanie ze strony. A jednak adblock nam skutecznie uprzyjemnia spędzanie czasu w internecie. Kiedyś jak przeglądałam posadzki przemysłowe to wyskakiwała mi reklama za reklamą na stronach różnych firm, a teraz już nie mam żadnego z tym problemu.
 
 
doliki
Mały Reklamiarz


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 232
Wysłany: 2015-03-29, 20:24   

bez adblocka ani rusz, można by chyba oszaleć od tych reklam:)
 
 
sibi
Mały Reklamiarz


Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 305
Wysłany: 2015-05-22, 14:19   

doliki napisał/a:
bez adblocka ani rusz, można by chyba oszaleć od tych reklam:)


Z czegoś muszą żyć reklamodawcy :)
_________________
raczej...
 
 
doliki
Mały Reklamiarz


Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 232
Wysłany: 2015-06-07, 22:36   

nie muszą ze mnie:)
 
 
asiaasienka
Mały Reklamiarz


Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 473
Wysłany: 2015-06-24, 07:33   

doliki napisał/a:
nie muszą ze mnie:)


To brutalne, ale mam takie samo podejście.
 
 
sibi
Mały Reklamiarz


Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 305
Wysłany: 2015-06-24, 15:34   

No zgoda, ale pomyśl że kiedyś Ty będziesz chcieć coś reklamować i co? :)
_________________
raczej...
 
 
mondik
Mały Reklamiarz


Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 40
Wysłany: 2015-07-21, 23:05   

Ja nie potrzebuje auta na stałe, więc tu wypożyczam: http://www.fleetcorp.pl/ i naprawdę się sprawdza. Dobre ceny i szeroki wybór pojazdów.
 
 
venus
Mały Reklamiarz


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 813
Wysłany: 2015-11-30, 18:22   

Wow...jaki wykład...
 
 
glamour
Mały Reklamiarz


Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 774
Wysłany: 2015-12-01, 15:13   

Rzeczywiście ktoś się dosyć mocno rozpisał :)
 
 
mikee888
Mały Reklamiarz


Dołączył: 03 Mar 2016
Posty: 3
Wysłany: 2016-03-03, 15:22   

Jeśli chcemy mieć skuteczną reklamę trzeba działać w internecie. Najważniejsze jest założenie strony internetowej. Oprócz tego warto zrobić film reklamowy, na którym można przekazać dużo informacji o naszej ofercie. Film można umieścić na portalach społecznościowych lub na youtube.
 
 
Weronika1975
Mały Reklamiarz


Dołączył: 04 Maj 2022
Posty: 65
Wysłany: 2024-01-30, 20:01   

Kupiłem obrazy drukowane na płótnie jako prezent ślubny dla moich przyjaciół i byli oni zachwyceni. https://framedconcept.com/
Obrazy drukowane na płótnie To była wyjątkowa i osobista pamiątka.
_________________
Weronika Kowalska
 
 
zuzula12
Mały Reklamiarz


Dołączył: 24 Mar 2021
Posty: 1631
Wysłany: 2024-04-25, 14:56   

Mogę Wam wszystkim polecić sprawdzić stronę https://www.ostro-video.pl/filmy-i-spoty-reklamowe , na której znajdziecie ofertę firmy OSTRO-Video, która zajmuje się produkcją najróżniejszych filmów reklamowych i teledysków. Jeżeli jesteście zainteresowani ich ofertą, to wszystkie informacje znajdziecie na stronie.
 
 
jordi76
Mały Reklamiarz


Dołączył: 26 Kwi 2024
Posty: 4
Skąd: Radom
Wysłany: 2024-04-26, 11:08   

A ja zastanawiam się nad reklamą w radio. Co sądzicie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

| | Darmowe fora | Reklama
stat4u